Ofertă educațională
„Necesităţile organizaţionale trebuie satisfăcute de oameni obişnuiţi capabili de performanţe neobişnuite”.
Peter F. Drucker
Climatul organizaţiei este unul stimulativ, de toleranţă şi cooperare, dinamic şi inovator, incluziv. Păstrând tradiţia, personalul didactic are în comun dorinţa de înălţare spirituală şi deschidere spre valorile umaniste.
Valorile dominante ce caracterizează membrii organizaţiei sunt: responsabilitatea, cooperarea, generozitatea, munca în echipă, încrederea şi respectul faţă de copil şi familia acestuia, devotamentul, libertatea în exprimare, receptivitatea şi creativitatea, chiar dacă mai apar uneori manifestări de conservatorism sau automulţumire.
Valori culturale
Dintre cele mai importante valori şi atitudini promovate în grădiniţa noastră enumerăm:- Responsabilitatea faţă de acţiunile proprii, preocuparea pentru dezvoltarea personală.
- Curiozitatea, acceptarea şi aprecierea diversităţii.
- Sentimentul demnităţii umane, a valorii personale şi a celorlalţi.
- Justiţia socială, dorinţa de a activa pentru idealurile libertăţii, egalităţii şi respectul pentru diversitate.
Furnizorul serviciului educaţional în învăţământul preşcolar este grădiniţa:
- Grădiniţa aparţine copiilor, personalului şi părinţilor.
- Fiecare sală de grupă este o micuţă comunitate cu o siglă proprie, reguli pentru toți și libertate de exprimare.
- Părinţii sunt bineveniţi oricând, sunt invitaţi la activităţile organizate şi invitaţi să îşi aprecieze copiii.
- Personalul didactic, didactic auxiliar şi administrativ formează o familie, alături de părinţi şi copii.
- Copiii beneficiază în spaţiul sălii de grupă de un mediu curat şi ordonat.
Nivelurile şi formele de învăţământ
Forma de organizare a învăţământului preşcolar şi structura după care acesta funcţionează: 6 grupe (10 ore pe zi), care asigură educaţia şi pregătirea corespunzătoare a copiilor pentru şcoală şi viaţă socială, precum şi protecţia socială a acestora (hrană, supraveghere şi odihnă).
Învăţământul preşcolar este organizat pe grupe constituite după nivelul de vârstă al copiilor, beneficind de cadre didactice calificate şi o infrastructură adecvată.
Servicii educaţionale
Serviciile furnizate sunt servicii instructiv-educative, pe baza planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare, aprobate de MECTS.
Unitatea de învăţământ preşcolar are drept scop pregătirea pentru educaţia formală, asigurând intrarea copilului preşcolar în sistemul de învăţământ obligatoriu prin formarea capacităţii de a învăţa.
Activitatea specifică are caracter didactic şi se desfăşoară în funcţie de specificul vârstei şi nivelul de dezvoltare al copiilor.
Tipurile de activităţi de învăţare sunt activităţi pe domenii experenţiale, jocuri şi activităţi alese şi activităţi de dezvoltare personală.
Activităţile/serviciile conexe care sprijină derularea activităţii specifice în ciclul preşcolar sunt:
- Asistenţă psihopedagogică individuală şi de grup acordată copiilor preşcolari.
- Programe de educaţie a adulţilor, consiliere, consultanţă.
- Servicii de asigurare a mesei, supraveghere, odihnă.
Activităţi care nu sunt incluse în serviciul educaţional, pentru care beneficiarii trebuie să contribuie din punct de vedere financiar:
- Excursii şi tabere, participarea la spectacole, vizite la muzee, alte activităţi extraşcolare.
- Servicii de protecţie socială a copiilor (hrană).
- Asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului.
Infrastructura şi baza materială necesară serviciului educaţional
Dotările, adecvate nivelului de vârstă şi preocupărilor copiilor preşcolari vin în întâmpinarea cerinţelor unui program dinamic şi stimulativ. Ele fac din acest spaţiu un mediu „viu colorat” şi „plin de viaţă” în care provocările intelectuale izvorăsc la tot pasul, încurajându-le gândirea analitică şi creativitatea, interacţiunea cu educatoarele şi colegii, cultivându-le toleranţa şi simţul responsabilităţii.
Unitatea funcţionează în clădire cu destinaţia de grădiniţă. Construcţia deserveşte numai unitatea, care dispune de 6 săli de clasă, având spaţii pentru activităţi educative, de odihnă şi de acces separat la grupurile sanitare, o bucătărie, o spălătorie, un cabinet medical, un punct de triaj, un birou administrativ, un cabinet metodic şi curte.
Activităţi extracurriculare
Copiii au nevoie de acţiuni care să le lărgească universul de cunoaştere, să le ofere prilejul de a se bucura învăţând prin:
- Organizarea de serbări în funcţie de evenimentele importante ale anului.
- Implicarea în campanii social-umanitare „Dăruiește și primește”.
- Organizarea de activităţi demonstrative cu participarea părinţilor.
- Organizarea şi vizionarea unor spectacole de teatru în grădiniţă.
- Vizite la muzee şi alte obiective culturale în funcţie de temele studiate şi vârsta copiilor.
- Excursii tematice anuale, drumeţii.
- Organizarea aniversărilor copiilor în grădiniţă, în cadrul grupei.
- Celebrarea unor sărbători naţionale şi internaţionale prin activităţi cu invitaţi.
- Spectacole pentru copii şi programe artistice.
- Acţiuni în colaborare cu şcoala şi comunitatea locală(”Mândru sunt că sunt român”).
- Schimburi de experienţă, concursuri în aer liber organizate în colaborare cu alte grădiniţe(”Micul actor”,”Curcubeul anotimpurilor”,”Piticot”,”Istețel”,”Colorăm și învățăm”,”Smart”,”Cu Europa la joacă” etc.).
Activităţi comune cu părinţii
Stimularea interesului părinţilor de a se implica în proiecte şi programe educative curriculare şi extracuricculare, în promovarea valorilor şi a principiilor etice: dreptate, toleranţă, cetăţenie activă, respectarea drepturilor omului.
Created with Artisteer
Created with Artisteer
Abonați-vă la:
Postări
(Atom)
Totalul afișărilor de pagină
9,574
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu